Kenapa Mesti Jaga Imun Badan Anak- anak Selalu?

Sedar atau tak sebenarnya cuaca dan udara disekeliling kita ni sebenarnya mengandungi berbagai patogen( virus,bakteria,parasite) yang mengancam kesihatan kita setiap minit dan saat..
Dan udara itulah yang kita sedut setiap hari.. Tetapi Allah Maha Besar dan Maha Pengasih telah kurniakan manusia dengan sistem imun badan untuk memakan segala patogen di udara tu agar kita terus sihat..
SubhanaAllah indah sungguh ciptaan Allah s.w.t.. Tetapi sungguhpun begitu Allah suruh kita berusaha menjaga kesihatan melalui pemakanan, gaya hidup, dan environment yang sihat..
Sudah menjadi Sunnatullah, sesiapa menjaga kesihatan, imunitinya akan lebih tinggi dan badannya akan lebih sihat berbanding yang golongan kurang menjaganya..
Dulu masa bujang-bujang tak kisah sangat pasal imun-imun ni..demam aje makan ubat..sihat je makan makanan segera. Hahaha.. Xde langsung nak pikir pasal imun ke apa..
Tapi sejak ada anak2 kecil kurniakan Allah s.w.t ni rasa penting sangat untuk buat sesuatu agar imuniti diorang sentiasa tinggi. Tak sanggup nak tengok diorang ni demam pun. Apatah lagi yang lebih dari itu..😣 (pengalaman azra sawan masa demam tu cukup tragis dan buat fina serik nak laluinya lagi😭)
Syukur Alhamdulillah Allah temukan fina dengan NUTRIFERON shaklee yang sgt berkesan meningkatkan imuniti anak2,suami dan fina sendiri.. 😊

Bila nampak diorang mcm nak demam/selsema/batuk fina akan terus bagi nutriferon ni..part paling best selain keberkesanannya, anak-anak fina suka sangat makan nutriferon ni.. Tak payah paksa-paksa macam ubat klinik..😆
Alhamdulillah memang tak lama lepas tu diorang akan kembali sihat dan tak berlarutan. Dan surprisingly imun diorang makin kuat walaupun dah tak kasi nutriferon ni..
Fina memang jadikan nutriferon stok bila sakit je..bila sihat memang tak kasi.. Kalau dulu sekotak cepat je habis..sekarang nak habiskan sekotak lama sangat..Petanda imun diorang dah semakin kuat😉
Jadi ibu ayah yang ada anak mudah sakit tu fina syorkan sangat untuk cuba nutriferon shaklee ni.. Jangan malu-malu nak hubungi fina ye.. Confirm tak rugi untuk melabur dalam kesihatan. Kalau anak sakit kita nak kerja pun susah hati kan..
Whatapp/call/mesej Fina : 013-2787508

Whatapp/call/mesej Fina : 013-2787508

Whatapp/call/mesej Fina : 013-2787508

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge