Tag Archives: set kulit shaklee

5 Tips Kulit Sihat Dan Cantik Macam Puteri

Zaman sekarang ni bukan takat wanita je nak kulit sihat dan cantik macam puteri, lelaki pun ada yang ‘pm’ untuk dapatkan kulit yang cantik macam putera. Hihi..Dan ada sesetengah golongan tu sampai sanggup telan pil atau sapu krim yang tak ada KKM pun a.k.a bancuh sendiri belakang rumah.

Kalau KKM pun dah tak ada, apatah lagi kajian atau journal apa bagai, memang sah-sah la tak ada.. Aishh..So adik-adik jangan la terlalu obses untuk cantik sampai sanggup meletakkan diri sendiri dalam bahaya. Kesihatan tu sangat penting untuk kita meneruskan hidup dengan baik dan lebih bahagia sebenarnya.

Bayangkan muka kulit semua cantik, tapi kita tak boleh bangun atau berjalan sebab sakit kerana kesan dari bahan-bahan terlarang di dalam produk tersebut. Nauzubillah.. minta dijauhkan la ye. Doa tu wajib, tapi dalam masa yang sama kita mesti berusaha jaga kesihatan diri kita sendiri. Jangan nanti dah terhantuk baru nak menyesal..

5 Tips Kulit Sihat dan Cantik – Serlah Kecantikan Yang Sebenar.

Bagi akak cantik itu sangat subjektif dan ianya perlu seimbang secara fizikal dan rohani. Jom akak kongsikan 5 tips kulit sihat dan cantik malah dapat menyerlahkan kecantikan diri kita dari luar dan dalam.

1. Detoks Diri dan Kulit

》Setiap saat kita sebenarnya menyedut toksin di dalam udara pada zaman sekarang ni. Kerana pencemaran udara semakin kritikal terutama sekali di bandar-bandar yang pesat membangun. Badan yang tinggi toksin akan menjadi lemah, lesu dan menyebabkan kulit juga menjadi kusam dan tidak sihat.

》Banyak fungsi badan akan terganggu kerana kandungan toksin yang tinggi di dalam badan kita. Kulit adalah salah satu organ yang akan terjejas disebabkan toksin. Menjadikan kulit kusam dan bermasalah.

》Detoks boleh dilakukan melalui kaedah berikut :

  • Bersenam dan beraktiviti sehingga mengeluarkan peluh.
  • Berpuasa.
  • Makan dan minum mengikut resepi detoks.
  • Jauhi makanan dan minuman berkafein.
  • Jauhi alkohol dan rokok.
  • Tukar segala peralatan mandian (syampu, sabun, ubat gigi )dan pencuci rumah yang mengandungi bahan kimia kepada yang organik dan bebas toksik.

2. Suku-Suku-Separuh Style

》Konsep suku-suku-separuh ni diperkenalkan oleh KKM dalam menyediakan hidangan yang sihat. Kerana sejak akhir-akhir ni kita kurang makan sayur-sayuran tetapi lebih bnyk mengambil karbohidrat serta makanan yang berlemak dan bergoreng.

》Kurang sayur-sayuran menyebabkan kurang vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan dapat diserap. Hal ini menyebabkan organ-organ badan

termasuklah kulit akan terjejas dan tidak sihat. Jadi sangatlah penting menjaga pemakanan harian kita. Cuba amalkan konsep #sukusukuseparuh ni. Pasti akan ada perbezaan yang ketara pada kulit dan kesihatan badan secara menyeluruh nanti.

3. Ubah Rutin Harian

》Untuk kita melakukan dua tips di atas iaitu ‘Detoks’ dan ‘Suku-Suku-Separuh’ ,kita mestilah mengubah rutin harian kita. Kita juga mesti ada perancangan yang betul dan berkesan. Bayangkan jika kita asyik bangun lambat dan terkejar-kejar untuk ke tempat kerja atau pun hal-hal bisnes, pastinya kita akan terus menolak tepi 2 perkara di atas.

》Nampak macam perkara kecil yang kita boleh tangguh-tangguhkan, tetapi sebenarnya jika kita biarkan, lama-kelamaan akan menjadikan kita lesu, mudah sakit dan kulit pula akan mudah untuk kusam dan berkedut. Paling menakutkan kita mungkin sedang membina penyakit kronik di dalam badan tanpa kita sedari.

4. Fikiran Yang Positif

》Fikiran yang positif menghasilkan tenaga dan emosi yang positif. Dan kajian juga mendapati golongan yang negatif lebih cenderung untuk mendapat penyakit dan wajah serta kulit jugak cepat nampak tua. Seram kan..hihi..

》Jadi selalu senyum dan banyakkan mendengar ceramah-ceramah yang boleh menjadikan kita lebih positif. Berkawanlah dengan golongan bercita-cita tinggi dunia dan akhirat. Kerana biasanya golongan yang ‘Dream Big’ ni sangat positif dan tak sempat untuk negatif pun kerana fokusnya jelas dan besar.

5. Jaga Solat,

》Walaupun ianya tips terakhir di dalam entri ni tetapi ianya adalah tips paling penting sebagai umat islam yang kita perlu jaga. Apa pula kaitan solat dengan kulit sihat dan cantik? Haaa.. pastinya ada juga yang tertanya kan.. Tak mengapa,mari kita huraikan bersama-sama.

》Solat adalah satu ibadah pengabdian diri kita kepada Allah s.w.t. Ia menjadikan kita bukan sahaja tenang malah turut memberi impak yang besar kepada kesihatan kita rohani mahupun jasmani. Setiap pergerakan di dalam solat adalah senaman ringan tetapi sangat memberi kesan yang positif kepada sistem tubuh badan kita apabila dilakukan selalu dan diamalkan.

》Lihat sahaja apabila kita sujud, kita meletakkan dahi kita ke tanah pada paras paling bawah. Apabila dibuat kajian, pengaliran darah ke otak menjadi lebih sempurna berbanding manusia yang tidak sujud.

》Selain itu, sebelum solat kita perlu mengambil wudhuk. Wudhuk juga mempunyai hikmah yang besar untuk kesegaran tubuh badan kita. Selain ianya mampu menjadikan badan kita segar dan kembali ceria, ianya turut menjadikan wajah kita berseri-seri dan bercahaya jika di amalkan.

》Tetapi solat bukanlah tips ritual yang kita buat semata-mata kerana kesihatan atau sekadar menjalankan perintah Allah. Solat perlu didirikan dengan penuh sabar dan penghayatan kepada Tuhan kita yang Maha ESa. Anggaplah solat sebagai lambang kehambaan kita dan juga lambang ucapan terima kasih kita kepada Allah di atas segala nikmat yang kita kecapi sekarang.

》Dirikan solat dengan bersungguh-sungguh dan pada awal waktu, nescaya Allah jaga kesihatan diri dan segala urusan dunia kita. Wajah yang tenang adalah wajah yang cantik dan disenangi sesiapa yang melihatnya..

Alhamdulliah..sekian saja 5 tips kulit sihat dan cantik tanpa menjejaskan kesihatan dari fina, malah menjadikan kita lebih fit dan sihat dalam menjalankan aktivit harian kita..

Klik Gambar Untuk Info Lanjut

Part 1 : Dapat Customer Menghidap Masalah Kulit Misteri Hampir 10 Tahun

Hari ni fina nak berkongsi kisah seorang customer fina yang menghadapi masalah kulit yang misteri.. Setelah 10 tahun mencuba berbagai-bagai cara dan kaedah akhirnya beliau tergerak hati untuk mencuba shaklee.. 

Fina ingat lagi katanya .. ini adalah yang terakhir dia nak ikhtiar.. andai tak berkesan, that’s it! Berdebar jugak fina masa tu.. tapi fina yakin beliau boleh mendapat kesan yang positif jika betul cara pengambilan dan dicadangkan dengan produk yang tepat dengan masalahnya itu.

Sejak 10 tahun yang lalu, sebahagian dari kulitnya menjadi kering dan berubah warna menjadi gelap. Semakin lama semakin merebak ke tempat lain. Dan kulitnya tak berubah kembali kepada keadaan asal. 

Setelah beliau menghubungi fina dan menceritakan masalah kulitnya tu, fina pun terus berbincang dengan rakan-rakan fina yang juga pengedar shaklee untuk menentukan produk apa yang terbaik untuk masalah misterinya tu.

Dan akhirnya fina yakin untuk mengesyorkan Vivix, Vitalea, Bcomplex, Vitamin C, Vitamin E, GLA, Omega , ESP, Alfalfa dan Carotomax. Kebanyakkan vitamin ini berfungsi untuk membantu sel-sel kulit untuk lebih sihat dari dalam.

Bagaimanakah keadaannya setelah mengambil kesemua vitamin shaklee yang fina cadangkan tu? Kita sambung lagi nanti beberapa feedbacknya dalam Part 2 okay.. Nantikan😉..

Parut Ceasor Hilang dengan Set Parut Shaklee

Assalamulaikum w.b.t.

set parut shaklee

Meh sini fina bukak rahsia fina hilangkan parut ceasor yang berinci- inci ni dengan vitamin semulajadi semata-mata. Ambil masa sedikit tetapi sangat berkesan dan selamat. Fina pun xsangka parut ceasor hilang tak sampai 2 tahun pun. Jadi kalau parut setitik je kat muka tu apalah sangat kan.

Jom Terjah Apakah Vitamin Tersebut!

1) Collagen Shaklee

set parut shaklee

– Membina kolagen yang semakin hilang dari hari ke hari.
– Menghilangkan parut dengan cepat apabila kolagen di kulit semakin bertambah.
– Teramat halus dan mudah diserap oleh badan. Jadi tiada istillah membazir.
– Kolagen dihasilkan dari sisik ikan merah yang tahan tekanan dan sangat berkualiti.
– Bukan parut sahaja hilang, malah kulit aka semakin cerah dan gebu.

2) ESP Shaklee

set parut shaklee

– Mengandungi protein yang membina sel-sel baru di dalam tubuh.
– Menggantikan sel-sel yang rosak dengan sel-sel yang baru.
– Parut hilang apabila sel baru tumbuh di kawasan yang luka atau berparut.
– Juga memberi tenaga dan buat kita rasa kenyang je.

3) Vitamin E Shaklee

set parut shaklee

– antioksidan yang tinggi dalam melawan radikal bebas.
– Sangat berkesan untuk memulihkan parut.
– Juga boleh merawat masalah jeragat.
– Melicinkan kulit dan melembapkan.
– Boleh juga digunakan sebagai krim luaran untuk kesan yang lebih baik.

4) Vitamin C Sustained Released Shaklee

set parut shaklee

– Meningkatkan sistem imun badan terhadap penyakit.
– Membantu dalam penyerapan dan pembinaan kolagen kulit.
– Melawan bakteria yang boleh menyebabkan luka atau jerawat lebih teruk.
– Menyembuhkan luka dengan cepat, elak parut berparut.
– Memutihkan kulit yang kusam.

5) B-Complex Shaklee

set parut shaklee

– Membantu pengaliran darah ke seluruh badan.
– Menaikkan seri muka dan elak muka menjadi kusam dan pucat.
– Merawat parut dengan pengaliran darah yang sempurna ke seluruh badan.

Jangan risau jika anda rasa kurang mampu untuk memiliki kesemuanya lagi. Fina telah siapkan beberapa set parut shaklee mengikut bajet anda.

Anda Berhak Memilih!

1) Set Basic
– Esp & Vitamin E

set parut shaklee

2) Set Premium
– Esp, Vitamin E, Vitamin C

set parut shaklee

3) Set Super Premium

– Esp, Vitamin E, Vitamin C, Kolagen & B-complex.

set parut shaklee

Jika rasa ingin berkongsi masalah dengan fina, jangan malu-malu nak hubungi fina segera..(^_^) :

Nor Shafina Mohd Din,
013-2787508,
ibuazra2012@gmail.com